LogicTech 2100 T Gyroszkóp beállítási útmutatója
( kattints a kis képekre a nagyításhoz ! )
A gyro és a szervó elhelyezése:
Felszereljük a gyrót a helire, feljel lefelé, a szervót a farokcsőre és összecsatlakoztatjuk őket. A gyrót rádugjuk a vevőre. katt a képekre!
( ha fejjel felfelé szereljük fel a gyrót a helire, akkor a 3. menüben a DIRECTION-ban a 2-dik piros LED-nek kell világítani!! )
A szervóra a szervókart úgy szereljük fel hogy derékszöget zárjon be a farokcsővel !!
Ha a szervókarnak nincs merőleges állása, alkalmazzuk a szervóhoz mellékelt tárcsát!
1. A gyró és a vevő összehangolása:
A távot bekapcsoljuk, a bal kart elhúzzuk ütközésig balra és ebben az állapotban megtartjuk.
Bekapcsoljuk a helit, a gyrón az 1-2-3 led elkezd futkosni, háromszor egymás után, balról jobbra, majd elalszanak.
Ezután kikapcsoljuk a helit, a bal kart visszaengedjük középre, majd a távot is kikapcsoljuk.
Ezzel kész az összehangolás.
2. A gyró normál illetve HH módba történő bekapcsolása:
A gyró bal felső sarkában egy zöld led tájékoztat, hogy milyen módban van a gyró.
Ha a zöld led folyamatosan világít, akkor HH módban van (ebben repülünk).
Ha a zöld led nem világít, akkor normál módban van (ebben végezzük a beállításokat).
A távon van egy poti, amivel a gyró érzékenységet szabályozzuk (5-ös csatorna).
A közép állás közelében a potit tekergetve a zöld led elalszik illetve kigyullad,
itt van a két mód kapcsolási pontja. katt a képekre!
Ha a ( a Gyrón ) zöld led világít, a potit tekerjük lefele és mihelyst a zöld led elalszik, megállunk a potival ÉS MÉG EGY HANGYÁNYIT ( a kék pöttyig! )TEKERJÜK LEFELE, ITT MEGÁLLUNK!!!! EZ AZ IGAZI NORMÁL ÁLLÁS !!!
NORMÁL mód>>> a zöld led elalvása -0 , a poti alsó végállása -100 . ( zöld tartomány )
HH mód>>> a zöld led kigyulladása +0 , a poti felső végállása +100. ( piros tartomány )
A poti középállásától az alsó a végállásig, normál módba, 0-100%-ig szabályozzuk. ( zöld tartomány )
A poti középállásától a felső végállásig, HH módba, 0-100%-ig szabályzunk. ( piros tartomány )
A heli működéséhez a farok lapátoknak előfeszítést kell adni, amit következőképpen végzünk el:
A távon bal kar középen, alatta a trimm= 0.
A gyrót normál módba ( lásd 2. pont ) kapcsoljuk, utána a két faroklapátot felhajtjuk egymással párhuzamos állásba, katt a képekre!
ekkor ha hátulról belenézünk, akkor kb így kell állniuk.
Durva beállítás:
A farokcsövön levő szervót addig tologatjuk előre vagy hátra, míg a farok lapátok kb. 10 fokos szöget zárnak be egymáshoz képest, a fotó szerint.
( vagy egy 10mm vastag fúrúszárat teszünk a két lapát közé )
Finom beállítás: ( NORMÁL MÓDBAN !!!! )
Addig tologassuk a szervót a farokcsövön, míg kicsit ( 10-20cm ) megemelve a helit, amíg nem fordul el a farka !!
A gyrón levő menük:
A menü állítása: ( NORMÁL MÓDBAN !!!! )
Menü gombot hosszan nyomjuk, ( 3-4 mp )ezután világít az első menü.
Menü gombot nyomogatva a menüket választhatjuk.
Bal oldali kart balra vagy jobbra kitoljuk, kitolva tartjuk, majd a menü gombot nyomogatva a piros LED helyzetét változtatjuk.
Menük:
1. szervó speed: katt a képekre!
1 piros LED = dedikált szervó ( saját szervó )
2 piros LED = digitális szervó pld:Futaba 9257; DS480;
3 piros LED = analóg szervó pld: xyk-9257
2. rotate rate: ( indulásnak a 3-4 piros Led a jó, később lehet fejjebb venni )
farokvezérlés sebessége (1-8 piros LED) 1-es piros LED puhán szabályoz, 8-as piros LED keményen, hirtelen állítja meg a farkát
lapátszög irány beállítás ( ha fejjel lefelé szereltük fel a gyrót akkor az 1-es pros LED-nek kell világítani !! )
farok csúszka jobb és bal végkitérésének beállítására való
( beállítása: szervólimit világít, bal kart addig húzzuk, ameddig el nem érte az általunk kívánt bal oldali helyzetet a csúszka, megtartjuk, majd megnyomjuk a Menü gombot, jobbra toljuk a bal kart, ameddig a csúszka el nem érte az általunk kívánt jobb oldali helyzetet, megtartjuk majd megnyomjuk a Menü gombot, elengedjük a kart (középállásba ugrik) majd megnyomjuk a Menü gombot. Ezzel kész a két oldali csúszka helyzet beállítása!
Elnézést a PROFIK-tól, hogy nem mindent szakszavakkal írtam le, de a célom az volt hogy akinek cukrász vagy kubukus a szakmája és távol áll ettől az is elboldoguljon a beállítással, ezért írtam mindent lépésről lépésre.
Ezeket az infókat összeszettem a NET-ről, és telefonos segítség alapján írtam le.
Én is így csanáltam, működik, lehet hogy lehetne rajta még finomítani de a levegőben van.
SOK SIKERT ! Üdv! Laci