A 40A-es HK-s szabályzó programozása  távirányítóval         

 

katt a képre

1--Csatlakoztatjuk a szabályzót a vevő 3-as csatorna bemenetére.

2--A motort rácsatlakoztatjuk a szabályzóra.

3--Egy feltöltött akkumulátort helyezünk készenlétbe.

4--A távirányítón a gázkart maximumra toljuk, majd bekapcsoljuk a távirányítót.

5--A feltöltött akkumulátort csatlakoztatjuk a szabályzóhoz.

 

Ekkor zenei dallamot hallunk, majd 2-3 másodperc múlva a 8 fő menüt játssza a szabályzó, morse hangokkal.

Ebből csak az 1-6 menüt állítjuk, a 7-es nem kell a 8-as kilép.

A 8 menü a következő:

1. Brake--fék (1 rövid bip)

2. Battery type--akkumulátor típus (2 rövid bip) 

3. Cutoff mode--motorlekapcsolás módja (3 rövid bip) 

4. Cutoff threshold--motorlekapcsolási érték V-ban (4 rövid bip) 

5. Start mode--indítási mód (1 hosszú bip) 

6. Timing--időzítés (1 hosszú 1 rövid bip) 

7. Set all to default--alapértékre állítás (1 hosszú 2 rövid bip) 

8. Exit--kilépés (2 hosszú bip) 

A feladat a szabályzót 450-es helikopterhez beállítani.

A fotón megjelölt beállítást válasszuk !

Jelenleg a 8 menüpontot játssza a szabályzó.

1:- Megvárjuk míg 1 rövid bip-et ad és ezután gyorsan null gázra állítjuk a gázkart. Ekkor belép a fék menübe, ahol választhatjuk hogy ne legyen fék =1 bip, vagy legyen fék = 2 bip. Megvárjuk itt az 1 bip-et és visszahúzzuk full gázra a kart. Ezzel beállítottuk hogy ne legyen fék.

2:- Ezután újra a főmenüket játssza a szabályzó, a kettő rövid bip után újra null gázra állítjuk a kart, ekkor belép az aksi tipus menübe, ekkor 1 bip-nél Li-ion/Li-poly akksi, 2 bip-nél NiMh/NiCd akksi a kiválasztás. Megvárjuk míg 1 bip-et ad és full gáz. Ezzel a Li-ion/Li-poly tipusú aksit választottuk.

3:- Ezután visszalépett a főmenübe, megvárjuk a 3 rövid bip-et majd null gáz. Ekkor a lekapcsolási módot választhatjuk, 1 bip= lassú motor leállás, 2 bip= azonnal lekapcsolás. Válasszuk az 1 bip-et, utána full gáz.

4:- Erre megint a főmenübe ugrott vissza. Megvárjuk a 4 rövid bip-et ekkor null gáz. Itt 1 bip alacsony feszültségnél lekapcsolás, 2 bip magasabb feszültségnél lekapcsolás. Válasszuk az 1 bip-et, utána full gáz.

( megjegyzés a 4-es menühöz:  célszerű egy időzítővel repülni, melyen a repidőt beállítjuk, és célszerű egy Li-Po őrt működtetni a gépen ami 3.7V / cellafeszültségnél jelez, így ez már a végső eset amikor a 4-es pontban beállított értéknél kapcsolja le a motort a szabályzó )

5:- Ekkor megint a főmenüben vagyunk, megvárjuk az 1 hosszú bip-et, ekkor null gáz. Ekkor 1 bip-nél normál indítás, 2 bip-nél finom indítás, 3 bip-nél szuper finom indítás. Helikopter esetében válasszuk a 3 bip-et, majd full gáz.

6:- Ezzel visszalépett a főmenübe, itt várjuk meg az 1 hosszú, 1 rövid bip-et, majd null gáz. Ekkor az időzítést választatjuk, ami:

 1 bip-nél alacsony (ezt két érintkezős, szénkefés motor esetében válasszuk).

 2 bip az közép érték, jelen esetben ezt válasszuk.

 3 bip az magas időzítést jelent. Válasszuk a 2 bip-es beállítást, majd full gáz.

 Ezután ismét a főmenüben vagyunk, várjuk meg a két hosszú bip-et, majd null gáz.

 Ezzel kész a programozás, az akkumulátort lecsatlakoztatjuk a szabályzóról.

 A szabályzó beprogramozva 450-es helihez, készen áll a működésre.

                                             Sok sikert !  Köszönet Szpeti-nek a segítségért !